( Ηράκλειο, 14-10-2016 )
Κυρίες και Κύριοι σύνεδροι,
Θα ήθελα
καταρχήν να συγχαρώ, όλους όσους συνετέλεσαν στην διεξαγωγή και οργάνωση του
παρόντος 26 Συνεδρίου, που μετά από αρκετά συναπτά χρόνια, αποφασίστηκε
και γίνεται ΕΚΤΟΣ της Πρωτεύουσας.
Παράλληλα
να ευχαριστήσω την οικοδέσποινα, Παγκρήτια Ένωση Αξιωματικών Αστυνομίας, για τη
ζεστή της φιλοξενία και να τη συγχαρώ δημόσια για τις αδιάκοπες και ουσιαστικές
συνδικαλιστικές της δράσεις, που με κοινό παρονομαστή την Ομοσπονδία,
αναβαθμίζουν συνολικά την ποιότητα του κινήματος μας.
Όπως
αντιλαμβάνεστε όλοι, το φετινό μας συνέδριο πραγματοποιείται σε μια κομβική
χρονικά συγκυρία, όπου πλείστα ζητήματα μείζονος συνδικαλιστικού ενδιαφέροντος
βρίσκονται στην επικαιρότητα.
Απ’ την μία
η αναδιάρθρωση των αστυνομικών υπηρεσιών της χώρας, ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΗ όπως
μετονομάστηκε στην πορεία λόγω του μικρού-περιορισμένου εύρους των ΔΟΜΙΚΩΝ
αλλαγών στο Σώμα της Ελληνικής Αστυνομίας.
Απ’ την
άλλη το υπό κατάρτιση Μισθολόγιο και η ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ των
δικαστικών αποφάσεων του ΣτΕ, που ορίζει την επιστροφή των
μισθολογίων στην εποχή προ του Αυγούστου 2012 και την επιστροφή ολόκληρης στο
100% της διαφοράς με το σήμερα. Βεβαίως αυτά είναι μερικά μόνο, από τα σοβαρά
θέματα που απασχολούν σήμερα το συνδικαλιστικό μας κίνημα.
Και για όλα
αυτά τα θέματα, θα πρέπει να συναποφασίσουμε ένα ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΔΕΚΤΌ τρόπο
αντιμετώπισης, μια στρατηγική σχεδιασμού ΚΑΙ διάταξης των συνδικαλιστικών μας
δυνάμεων, απέναντι στη γνωστή τακτική απαξίωσης μας από την Πολιτεία, που
δείχνει είτε να μην καταλαβαίνει το δίκαιο των αιτημάτων μας και να
χρησιμοποίει το γνωστό χτύπημα στη πλάτη μας, για εκδούλευση, είτε να μας
φορτώνει εσκεμμένα λάθη και παραλείψεις αμιγώς κακών πολιτικών αποφάσεων, στον
«επιχειρησιακό σχεδιασμό και τα ανεκπαίδευτα στελέχη».
Θεωρώ λοιπόν, ότι
πρέπει να δράσουμε μεθοδευμένα και με πλάνο, για να είμαστε διαμορφωτές του
εργασιακού μας βίου και όχι θεατές των δυσμενών εξελίξεων. Το όλο πλάνο, σε
κάθε περίπτωση, προϋποθέτει ένα αρραγές συνδικαλιστικό μέτωπο όλων των
ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ των Σωμάτων Ασφαλείας που θα δράσει πολυεπίπεδα: στους
δρόμους, στα πολιτικά γραφεία, τις δικαστικές αίθουσες και τους τηλεοπτικούς
σταθμούς της χώρας κλπ. Οπότε μοιραία το ζήτημα που δημιουργείται είναι της
σύστασης θεσμικού συντονιστικού οργάνου των Ομοσπονδιών ή της δημιουργίας
Συνομοσπονδίας Σωμάτων Ασφαλείας, θέμα το οποίο αποτελεί και
ένα από τα αντικείμενα του Συνεδρίου μας.
Για το θέμα αυτό,
θα ήθελα να τοποθετηθώ, εκφράζοντας τη πεποίθηση, ότι καταρχάς το παρόν 26ο Συνέδριο
της Π.Ο.ΑΞΙ.Α, για πολλούς και διαφόρους λόγους, πρέπει να ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΕΙ την
ίδρυση Συνομοσπονδίας Σωμάτων Ασφαλείας, ΜΕ ΜΙΑ όμως ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ: την
καθιέρωση στο ΚΑΤΑΣΤΙΚΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΗΣ, ΕΝΑΛΛΑΣΟΜΕΝΗΣ, κυλιόμενης ΘΗΤΕΙΑΣ (3)
συγκεκριμένων θέσεων στο Διοικητικό της Συμβούλιο, συγκεκριμένα του ΠΡΟΕΔΡΟΥ,
Α΄ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ. Συγκεκριμένα προτείνω, εφόσον
βέβαια βρεθεί κοινό τόπος, στην τριετή θητεία του Δ.Σ της ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ να
υπάρχει εξάμηνη εναλλασσόμενη θητεία, στα τρία αυτά αξιώματα, από τις έξι (6)
μετέχουσες Ομοσπονδίες των Σωμάτων Ασφαλείας, όπου σε κάθε χρονική συγκυρία θα
υπάρχει από ένας εκπρόσωπος της Αστυνομίας [Π.Ο.ΑΞΙ.Α – Π.Ο.ΑΣ.Υ], της
Πυροσβεστικής [Π.Ο.Ε.Υ.Π.Σ - Ε.Α.Π.Σ.] και του Λιμενικού [Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ -
Π.Ε.Α.Λ.Σ.] στις τρεις προαναφερόμενες θέσεις.
Με αυτόν τον
τρόπο, στο τέλος της 3ετούς θητείας του Δ.Σ της ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ, θα έχει έκαστη
μετέχουσα Ομοσπονδία, (6) μήνες Προεδρίας, (6) μήνες Α΄ Αντιπροεδρίας
και (6) μήνες Γενικού Γραμματέα!!!! Κατά συνέπεια, θα εξασφαλίζεται η κοινή
συμπόρευση των έξι Ομοσπονδιών, η δικαιοσύνη, η ισόρροπη συμμετοχή και
εκπροσώπηση τους, μακριά από τεχνάσματα και συντεχνίες που θα ενδεχομένως
οδηγήσουν στο μονοπώλιο συνδικαλιστικής εκπροσώπησης της μεγαλύτερης κάθε φορά,
μετέχουσας Ομοσπονδίας!!! Θυμίζω για παράδειγμα, ότι το ίδιο καθεστώς
περίπου ισχύει σήμερα και με την Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου μικρά και
μεγάλα κράτη, έχουν ίσο δικαίωμα σχετικά με την Προεδρία της, ανεξαρτήτως
πληθυσμού τους.
Ένα άλλο θέμα που
πρέπει να μας απασχολήσει είναι το Βαθμολόγιο. Συγκεκριμένα,
μετά το Π.Δ 81/2016 ρυθμίστηκε «εν μέρει», το πρόβλημα πολλών Αξιωματικών της
ΜΗ ΘΕΜΕΛΙΩΣΗΣ συντάξιμου χρόνου υπηρεσίας, λόγω κατακόρυφης αύξησης των ετών
του προσφάτως ισχύοντος ασφαλιστικού νόμου των Ενστόλων. Και λέω «εν μέρει»
διότι, όπως ανέφερα και στο Δ.Σ της ΠΟΑΞΙΑ στις 8-9-2016 στην Θεσ/νικη, από την
πρώτη σειρά των Πανελληνίων τάξης εξόδου 1999 που σήμερα είναι Αστυν.Υποδντες,
μέχρι και την σειρά 2004, ενδεχομένως και την 2005, το Π.Δ. απλώς περιορίζει
τις απώλειες των λειψών χρόνων υπηρεσίας και δεν επιλύει πλήρως το πρόβλημα…
Αρά θα πρέπει να
βρεθεί ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΗ ΝΟΜΙΚΗ ΦΟΡΜΟΥΛΑ για αυτές τις 6-7
τάξεις των Αξιωματικών, που θα αντιμετωπίζει το πρόβλημα, δίνοντας το
δικαίωμα να συμπληρώσουν τα χρόνια στους Αξ/κους που τους υπολείπονται είτε με
παράλληλη επετηρίδα ή άλλο τρόπο, ΧΩΡΙΣ όμως αυτό να γίνει σε βάρος της
ιεραρχικής εξέλιξης των υπολοίπων ή του μπλοκαρίσματος επετηρίδας.
Επιπρόσθετα, θα
ήθελα ειδικά να αναφερθώ και στο πρόβλημα του βαθμολογίου αναφορικά με
τους Ανθυπαστυνόμους και τους Αξιωματικούς του ΤΕΜΑ,
που αναμένουν με τη σειρά τους το υπόλοιπο Πόρισμα της συσταθείσας επιτροπής
στο Α.Ε.Α, που διέκοψε προσωρινά τις εργασίες της.
Υπενθυμίζω ότι οι μεν
Ανθυπαστυνόμοι αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της ανωμαλίας της ιεραρχίας τους, που
ξεκίνησε με ένα λανθασμένο βαθμολόγιο από την πολιτεία, το οποίο είχε μοναδική
προϋπόθεση προαγωγής τους σε Υπαστυν.Β΄, τα χρόνια υπηρεσίας και ΟΧΙ τα χρόνια
στο βαθμό. Έκτοτε ακολούθησαν οι διάφορες δικαστικές αποφάσεις της χώρας, από
γνωστά δικηγορικά γραφεία που μονοπώλησαν και εκμεταλλεύτηκαν αυτήν την
ανωμαλία του βαθμολογίου, που με σειρά τους δημιούργησαν δεδικασμένα, σε βάρος
άλλων Ανθυπαστυνόμων, που σήμερα και αυτοί θιγόμενοι, ζητούν την αποκατάσταση
της ιεραρχίας σε σχέση με τους νεότερους Ανθυπαστυνόμους που προήχθησαν σε
υπαστυνόμους Β΄.
Επιπρόσθετα, ένα
δεύτερο ζήτημα που θέτουν οι Ανθυπαστυνόμοι αλλά και οι Υπαστυνόμοι του
Ν.3686/2008 είναι της δυνατότητας περαιτέρω βαθμολογικής τους εξέλιξης (πέραν
δλδ του πλαφόν στον Υ/Α΄ στην ενέργεια, που ορίζεται σήμερα) και αυτό είναι από
την μια πλευρά θεμιτό, καθόσον φοίτησαν αρχικά σε σχολή υπερδιετούς εκπαίδευσης
όπως είναι η Σχολή Αστυφυλάκων, επιμορφώθηκαν στη συνέχεια σε σεμινάριο
Υπαξιωματικών με τη φοίτηση στη Σχολή Αρχιφυλάκων και αντιστοίχως δεν έχουν την
ίδια εξέλιξη με τις Σχολές Υπαξιωματικών του Στρατού ΣΜΥ και της Αεροπορίας
Σ.Τ.Υ.Α, Σ.Υ.Δ κλπ. Αυτό όμως θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνδυαστικά της
εξέτασης ΣΥΝΟΛΙΚΑ του ζητήματος των Αξιωματικών του ΤΕΜΑ και της συνέχισης ή
παύσης του θεσμού των Αξ/κων του Τ.Ε.Μ.Α. στο μέλλον.
Αντίστοιχα, υπάρχουν
και τα προβλήματα των Αξιωματικών του ΤΕΜΑ, που περιμένουν τη λύση
τους και για τα οποία η οικεία Επιτροπή θα πρέπει να αποφανθεί. Ένα ζήτημα
είναι το γνωστό πρόβλημα έλλειψης επαρκών οργανικών θέσεων στους βαθμούς τους
Αστυνόμου Β΄ και Αστυνόμου Α΄. Σήμερα οι προαγωγές των Αξιωματικών αυτών γίνονται
κατά κύριο λόγο καθ’ υπέρβαση των λιγοστών
οργανικών θέσεων που είχαν καθοριστεί, [συνήθως μετά από πιέσεις της
Ομοσπονδίας μας], για λόγους δίκαιης μεταχείρισης έναντι των Αξιωματικών της
ΣΑΕΑ. Και αυτό επειδή συμβαίνει να προάγονται νεότεροι Αξ/κοι της Σ.Α.Ε.Α,
ανήκοντες σε ξεχωριστή επετηρίδα, με αποτέλεσμα να γίνονται αρχαιότεροι
ορισμένων Αξ/κων του Τ.Ε.Μ.Α παλαιοτέρων τάξεων, που δεν προήχθησαν λόγω
ελλιπών οργανικών θέσεων της επετηρίδας τους. Η πρόταση μου για αυτό είναι η ακόλουθη:
Οσάκις υπάρχει προαγωγή Αξ/κού της Σ.Α.Ε.Α, νεότερης χρονολογικά σειράς εξόδου,
στον επόμενο βαθμό, αυτή να συμπαρασύρει αυτομάτως σε προαγωγή στον ίδιο βαθμό,
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ, ως υπεράριθμους, όλους τους Αξ/κους του
Τ.Ε.Μ.Α, που ήταν αρχαιότεροι τους (για λόγους ομαλότητας της
επετηρίδας του Σώματος και αποφυγής δικαστικών ενστάσεων όπως δυστυχώς
συμβαίνει σήμερα με τους Ανθυπαστυνόμους).
Αυτό, ως αναγκαία
ρύθμιση, καθίσταται πλέον επιτακτική, αν σκεφτεί κανείς τη αύξηση παραμονής
στους βαθμούς με το Π.Δ.81/2016 που έμμεσα θα επηρεάσει και τις προαγωγές των
αξιωματικών του ΤΕΜΑ. Οπότε για το λόγο αυτό, προτείνεται η μείωση του
ελάχιστου ορίου ηλικίας για την εισαγωγή των Ανθυπαστυνόμων στο ΤΕΜΑ προκειμένου
να υπάρξει η χρονική δυνατότητα ιεραρχικής εξέλιξης τους, ώστε να μπορούν
νωρίτερα να εισέλθουν στο Τ.Ε.Μ.Α και να έχουν εξέλιξη διαφοροποιημένη με τους
Αξιωματικούς του Ν.3686, άλλως υπάρχει ορατός κίνδυνος παραπλήσιας ιεραρχικής
τους εξέλιξης.
Αντίστοιχα με τα
παραπάνω, συμφωνώντας και με την τοποθέτηση του κ.Γραμμένου στο τελευταίο Δ.Σ
της Θεσ/νικης, θα πρέπει να προταθεί η εύλογη μείωση του ανώτατου ορίου
ηλικίας, για την εισαγωγή αστυνομικών με πανελλήνιες στην Σ.Α.Ε.Α, καθόσον ΔΕΝ
ΘΑ ΟΔΗΓΕΙ σε δυνατότητα κρίσης τους σε ανώτατα Αξιώματα, σε αντιδιαστολή με
τους άλλους συμμαθητές τους, ειδικά όσοι «άργησαν» να μπουν στη Σχολή
Αξιωματικών και είχαν χρόνια υπηρεσίας σε κατώτερους βαθμούς, οπότε να προτιμήσουν την λύση του Τ.Ε.Μ.Α.
Θεωρώ πάντως για όλα αυτά τα ουσιαστικά
ζητήματα, πρέπει να υπάρξει η ανάλογη αξιοποίηση της Συσταθείσας Διαρκούς
Επιτροπής της ΠΟΑΞΙΑ, προεδρεύοντος του κ.ΜΑΖΑΡΑΚΙΩΤΗ, με τη συλλογή και
σύνθεση των θέσεων απόψεων των Πρωτοβάθμιων Ενώσεων Αξ/κων, που θα ζητηθούν για
επεξεργασία.
Περαιτέρω, θα
ήθελα να προτείνω στο Δ.Σ της Ομοσπονδίας από το βήμα αυτό, να προχωρήσουμε
στην ίδρυση-σύσταση νέων οργάνων, συγκεκριμένα τριών (3) νέων γραμματειών, έστω
και πιλοτικά σε πρώτη φάση, για την συνολική αρωγή και επιστάμενη παρακολούθηση
ειδικών ζητημάτων, ως ακολούθως:
· Γραμματεία Ανθυπαστυνόμων (υπαγόμενη στον
Γεν.Γραμματεα της Π.Ο.ΑΞΙ.Α), με σκοπό την εξειδίκευση και επισταμένη
παρακολούθηση των θεμάτων Ανθυπαστυνόμων, που είναι μέλη μας σε ποσοστό πάνω
του 30% των εγγεγραμένων μελών των Πρωτοβαθμίων Ενώσεων
· » » » » » Γυναικών
(υπαγόμενη στον Οργανωτικό Γραμματέα της Π.Ο.ΑΞΙ.Α), όπου θα αναδεικνύονται οι
δράσεις της γυναίκας Αξιωματικού και τα προβλήματα της καθημερινότητας [θυμίζω
έχει και η Π.Ο.ΑΣ.Υ]
· » » » » » συνταξιούχων –
αποστράτων, λόγω της κατάργησης του υπευθύνου του τομέα αυτού, υπαγόμενη
στον Ειδικό Γραμματέα Ασφαλιστικών, Οικονομικών, Θεσμικών Θεμάτων της
Π.Ο.ΑΞΙ.Α, όπου θα μπορεί να γίνει η αξιοποίηση
αποστράτων συνδικαλιστών [κεφάλαια προς αξιοποίηση] και άλλων στελεχών του Σώματος που με τη γνώση και την εμπειρία τους μπορούν, έστω γνωμοδοτικά, να συμβάλουν στο επιτυχές έργο της Ομοσπονδίας.
Κλείνοντας
για λόγους οικονομίας χρόνου δεν θα αναφερθώ αναλυτικά στα υπόλοιπα
προβλήματα-προϊόντα της πολιτικής λιτότητας, τα χαλασμένα περιπολικά, τις
ελλείπεις υλικοτεχνικές υποδομές, τα ανεπαρκή και ακατάλληλα αστυνομικά κτήρια,
την υποστελέχωση των υπηρεσιών λόγω μη νέων προσλήψεων κλπ. Αυτά εξάλλου είναι
γνωστά στο ακροατήριο που τα βιώνει από το δικό του μετερίζι. Θέλω όμως
ολοκληρώνοντας, να εγκαλέσω κάποιους, που με αφορμή το υπό κατάρτιση
μισθολόγιο, αναμασάνε την ξεπερασμένη καραμέλα περί «πληβείων» και «πατρικίων».
Ταυτόχρονα να στείλω ένα μήνυμα προς τη κυβέρνηση και την πολιτική μας ηγεσία,
ότι οι Αξιωματικοί είμαστε στελέχη, που έχουμε εγκαταλείψει προσωπική ζωή και
τα ατομικά μας «θέλω», έχοντας παραμελήσει ακόμη και την οικογένεια μας και
αυτό θα πρέπει να αποτυπώνεται οικονομικά. Ο εμπαιγμός σε βάρος μας, ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟΣ
& ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΤΕΟΣ, ειδικά όταν τα αντίστοιχα στελέχη του δικαστικού σώματος,
παρουσία του Πρωθυπουργού, εξασφαλίζουν τη περίοδο αυτή και αυξήσεις.
Σας ευχαριστώ