Γράφει: Μαρία Γλένη
Ηλεκτρονικά θα συνδεθούν όλα τα νοσοκομεία σε ειδική πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει η ΗΔΙΚΑ.
ιδικότερα όπως ανακοίνωσε η Αθηνά Τριανταφυλλίδη, Προϊσταμένη Διεύθυνσης Λειτουργίας και Υποστήριξης Εφαρμογών ΗΔΙΚΑ Α.Ε. κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟ ΦΑΡΜΑΚΟ» : «Αναπτύσσεται νέο πληροφοριακό σύστημα στην ΗΔΙΚΑ με κεντρικοποιημένη αρχιτεκτονική, δηλαδή όλα τα νοσοκομεία θα αναφέρονται σ’ αυτό το ενοποιημένο σύστημα.
Έτσι όταν ένας ασθενής έχει επισκεφθεί πολλά νοσοκομεία, το κάθε νοσοκομείο πλέον θα έχει πρόσβαση στα στοιχεία του ασθενούς. Στο σύστημα εντάχθηκαν και τα νοσοκομεία τα οποία δεν είχαν λάβει μέχρι σήμερα Ευρωπαϊκούς πόρους από το Γ’ ΚΠΣ.»
Έτσι οι υγειονομικές αρχές και ειδικά τα νοσοκομεία θα είναι σε θέση να γνωρίζουν για κάθε ασθενή τι φάρμακα έχει λάβει, ποιες ακριβώς εξετάσεις έχει κάνει αλλά και αν έχει και για πόσο νοσηλευτεί σε ένα νοσοκομείο.
Άλλωστε το ηλεκτρονικό σύστημα αναμένεται να συνδεθεί και με την ηλεκτρονική κάρτα ασθενούς της ΗΔΙΚΑ που ετοιμάζεται. Δείτε τι θα περιλαμβάνει: «Έρχεται η ηλεκτρονική κάρτα ασθενούς! Τι θα αλλάξει για ασθενείς, γιατρούς, νοσοκομεία»
Crash test από Ευαγγελισμό και Λαϊκό
Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα στα νοσοκομεία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 8 Ιουνίου στον Ευαγγελισμό.
Σύμφωνα με την κ. Τριανταφυλλίδη: «Ξεκινά το σύστημα αυτό για τον Ευαγγελισμό και το Λαϊκό και αυτό θα είναι το μεγαλύτερο crash test του συστήματος». Πρόκειται άλλωστε για δύο από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της χώρας με τη μεγαλύτερη κίνηση ασθενών.
Ηλεκτρονική και η Πρωτοβάθμια
Στο μεταξύ στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα αναμένεται να στηριχθούν και οι υπηρεσίες της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
Όπως ανακοιώθηκε από την ΗΔΙΚΑ, όλα τα πληροφοριακά συστήματα της ΗΔΙΚΑ (e-prescription, συστήματα για τους ΤΟΜΥ, Εθνικό Μητρώο Χρονίως Πασχόντων Ασθενών, Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Κλεισίματος Ιατρικών Ραντεβού κ.α.) θα αποτελέσουν τον κορμό του πληροφοριακού προγράμματος για την πρωτοβάθμια φροντίδα των ασθενών.
« Έτσι θα υπάρχει γρηγορότερη και καλύτερη λήψη αποφάσεων, ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας και μεγαλύτερη ενημέρωση και διαφάνεια των διαδικτυακών υπηρεσιών, για την βελτίωση της περίθαλψης» επεσήμανε η Προϊσταμένη Διεύθυνσης Λειτουργίας και Υποστήριξης Εφαρμογών ΗΔΙΚΑ.
πηγή healthreport.gr